19. Odżywianie

IMG_7969-2

Dzisiaj chciałam poruszyć temat, którym w szczególności się interesuję- odżywianie. Moje początki z dietami miały miejsce 3 lata temu, jednak nie wspominam ich dobrze. Bardzo niski bilans kaloryczny, brak dbałości o wartości odżywcze oraz całkiem spora aktywność fizyczna… Schudłam o parę kilo za dużo i nabawiłam się kilku problemów ze zdrowiem. Z czasem zaczęłam poszerzać swoją wiedzę, dojrzałam popełnione błędy oraz zupełnie zmieniłam nastawienie. Sporo pracy kosztowało mnie odbudowanie „dobrej relacji” z jedzeniem, ale myślę, że w końcu mogę powiedzieć, że mi się to udało. Nie obyło się również bez walki z brakiem samoakceptacji i pewności siebie, bo to w tym od początku tkwił mój problem.

Gdy rozwinęło się we mnie zainteresowanie żywieniem oraz ogólnie mówiąc ludzkim organizmem, wciąż poszukiwałam swojego miejsca w tym szerokim, złudnym świecie odżywiania. „Szerokim oraz złudnym”, ponieważ w internecie można znaleźć mnóstwo sprzecznych informacji. Trzeba bardzo ostrożnie je analizować oraz od niektórych się dystansować i nie dawać sobą manipulować (!).

foodiesfeed.com_water-with-mint-in-jug

Przede wszystkim dieta nie powinna wydawać się nam czymś tymczasowym. Często źle interpretujemy to słowo. Zmieńmy swój sposób odżywiania się tak, by sprawiał nam radość, poczucie zadowolenia, swobody, a jednocześnie był dla nas pełnowartościowy, dodawał energii oraz zdrowia, tak abyśmy już nigdy nie musieli z niego rezygnować. Każdy musi odnaleźć swoją ścieżkę, coś co jest najlepsze właśnie dla niego. Uważam, że wciąż zbyt często „chłoniemy” rady na temat stylu życia od innych. Sama wciąż się na tym łapię!

A przecież każdy z nas jest indywidualnością, osobną jednostką. Pomimo tej samej budowy anatomicznej, nasze organizmu są zupełnie inne! Mamy różne predyspozycje genetyczne (nie ma dwóch takich samych nici DNA!), rytm biologiczny, florę bakteryjną (która wbrew pozorom odgrywa tutaj ogromną rolę, na co wskazują najnowsze badania! Jednak ten temat jest bardzo świeży, więc nie chcę go rozwijać. Mam nadzieję, że wkrótce dowiemy się o najnowszych odkryciach naukowców, którzy obecnie nad tym pracują), itd… Przecież nie stosujesz tego samego kremu do Twej suchej twarzy, którego używa koleżanka z cerą tłustą lub półtłustą, prawda? A często zdarza się tak, że krem, który świetnie się sprawdza nawet u Twojej rodzonej mamy, która również ma problemy z suchością skóry, zupełnie nie działa u Ciebie!

tumblr_lh3ur7w1SI1qcdrybo1_500

Jest jednak sposób odżywiania, który dla wielu osób okazał się być tym właściwym. Uważam, że warto się nim zainteresować, ale pamiętać, by pewne jego „ramy” dopasować pod siebie, a nie patrzeć na innych. Myślę, że jest to warte uwagi oraz być może nawet najlepsze żywienie dla gatunku ludzkiego. W jaki sposób dostosowałam je pod siebie, że sprawia mi mnóstwo radości, satysfakcji oraz komfortu (również tego psychicznego)? Dowiedziecie w kolejnym poście. 🙂

A Ty w jaki sposób się odżywiasz?

 

Skomentuj

