18. „Młodość” Paolo Sorrentino

Gdy jakieś pół roku temu przypadkiem trafiłam na film „Młodość”, coś mnie w nim zaintrygowało i zaciekawiło. Musiałam go zobaczyć.

7699311.3.jpg

„Młodość” to kolejne dzieło włoskiego reżysera Paolo Sorrentino. Mimo że jego twórczość wielokrotnie była nagradzana, był to jego pierwszy film, który obejrzałam. Warta uwagi jest sama obsada, gdyż główne role odgrywają znani oraz cenieni aktorzy; Michael Caine i Harvey Caine.

Właściwie trudno jest określić, o czym dokładnie opowiada film. Nie znajdziemy tutaj porywającej akcji, czy przewrotnego zwrotu wydarzeń. Przedstawia on urlop, pobyt na wakacjach dwóch dobrych znajomych, starszych panów, którzy są już u progu swego życia i wspominają minione lata. Właściwie myślę, że można stwierdzić, że na tym opiera się cała fabuła…

…Jego magia oraz wyjątkowość tkwi w niezwykle klimatycznej muzyce, zapierających dech w piersiach (dosłownie!) zdjęciach, przedstawiających przepiękne krajobrazy Szwajcarii, doskonałej grze aktorskiej… To wszystko sprawia, że kończysz oglądanie filmu z otwartą buzią i jeszcze chwilę po napisach końcowych siedzisz w dobrze znanym Ci błogim stanie euforii, przeplatanej z przeróżnymi odczuciami: od niepewności, dezorientacji, poprzez niedowierzanie, radość i szczęście…. Uważam, że „Młodość” jest arcydziełem.

Niestety film nie wszystkim się spodoba. Brak konkretnej akcji oraz przedstawienie schyłku życia znudziło i zdołowało, np. moją mamę. Film do niej po prostu nie dotarł. Jestem pewna, że wiele osób również tak go odebrało. We mnie natomiast pozostawił głęboką refleksję.

Gorąco polecam „Młodość” wszystkim, którzy mają skłonności do analizowania, obmyślania wszystkiego, są nieco introwertyczni. Myślę, że dla takich osób film również okaże się po prostu piękny. Jeśli jednak macie nieco inną osobowość, to warto zobaczyć dzieło chociażby dla niesamowitych, malowniczych krajobrazów! : )

Widzieliście „Młodość”? Jakie są wasze opinie na temat tej produkcji?

 

Skomentuj

