17. Dlaczego codziennie czytam?

Zawsze lubiłam pisać i czytać. Niestety im byłam starsza, tym mniej czasu na obie te czynności miałam. W ciągu roku szkolnego ilość czytanych książek ograniczyła się do lektur, a we wakacje zwykle nadrabiałam zaległości… Czas to zmienić!

330_min

Badania naukowe dowiodły, że regularne czytanie znacznie (bo aż o 70%!) zmniejsza poziom stresu, zwiększa efektywność pracy mózgu oraz poprawia jakość snu i pamięć. Myślę, że każdy zdaje sobie również sprawę, że czytając, zwiększamy zasób słownictwa, poszerzamy swoją wiedzę, rozwijamy wyobraźnię… Wszyscy ludzie sukcesu codziennie czytają, a przecież warto wzorować się na najlepszych.

Te oto pozytywne aspekty regularnego czytania, skłoniły mnie do postanowienia sobie, że codziennie będę sięgać po książkę. Nie ustalam, jak długo będę czytać, jak dużo lub jak szybko. Nie wymyślam celów typu „52 książki w 2016” lub „4 książki na miesiąc”. Nie widzę w tym nic złego, ale chcę, by czytanie było przyjemnością, a nie przymusem. Więc gdy po całym zabieganym dniu, położę się w końcu padnięta do łóżka, nie chcę na siłę walczyć z zamykającymi się powiekami, by tylko przebrnąć przez narzucone sobie założenia.

1026_min

Planuję utworzyć listę książek, które przeczytałam w 2016. Myślę, że fajnie będzie się nią z Wami dzielić, więc dodałam specjalną zakładkę, która pojawiła się u góry strony „Książki 2016„. Może uda mi się kogoś zainspirować..? : ) Zapraszam!

4 thoughts on “17. Dlaczego codziennie czytam?

  1. SUPER! Ja też czytam codziennie!!! Co prawda moje książki to przeważnie podręczniki psychologiczne, NLP, rozwój osobisty itp, więc to dla mnie też nauka i praca… ale uwielbiam to robić 🙂 Tak jak piszesz, badania wykazały wiele pozytywnych skutków czytania. Mi przydaje się to, żeby nie zapomnieć polskiego 😀 hahah Pozdrawiam!

    Polubienie

      1. Hmm… zależy co dokładnie Cię interesuje. Bardzo fajna jest książka Bryana Tracy „Nie tłumacz się, działaj”, albo „Głaskologia” Miłosza Brzezińskiego, jeśli chodzi o organizację to znów Brian Tracy i „Get things done” :)) bardzo ciekawa jest też książka Macieja Bennewidza „Coaching czyli restauracja osobowości”. Jest tam dużo fajnych ćwiczeń, które na co dzień praktykuję z moimi klientami . Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia

        Polubienie

Skomentuj

