15. „Wielka Magia” Elizabeth Gilbert

 

Wielka-magia_1


Ostatnimi czasy zrobiło się głośno o pozycji, która przyciąga uwagę już swoją śliczną okładką. Zachęcona rozgłosem w okół tej książki oraz pozytywnymi opiniami, postanowiłam sięgnąć po tę lekturę. Ku mojej radości, otrzymałam ją w prezencie gwiazdkowym od przyjaciółki i gdy tylko znalazłam wolną chwilę, zabrałam się za czytanie. Byłam gotowa na fenomenalne, dające do myślenia fragmenty i przełomowe porady. Niestety mocno się rozczarowałam.

12494378_10203938712668193_37961343_o__1451844148_77.89.105.64

Nie wiem, czy to przypadek, ale większość amerykańskich poradników, po które sięgam, ma podobny schemat… „Cudowna” otoczka, porady związane z niewyjaśnionymi mocami, zjawiskami, przytaczanie historyjek, opowiadań o ludziach, którzy postępowali zgodnie z prawdami, w które wierzy autorka i jak wiele dzięki temu „osiągnęli”, „niesamowita” przemiana autora, a pośród tego wszystkiego nie sposób doszukać się konkretnej treści czy motywacji.

Książka w żaden sposób nie rozwinęła mojej kreatywności, a w pewnym momencie przebrnięcie przez nią było trudnością. Nie myślcie, że wynika to z tego, że miałam ogromne oczekiwania wobec niej. Po raz kolejny zawiodłam się na amerykańskim poradniku,  typu”jak żyć” i powoli zaczynam zdawać sobie sprawę z tego, że lepiej jest samemu szukać odpowiedniej drogi.

12477095_10203938720708394_1786573020_o__1451843555_77.89.105.64

Lektura była przynajmniej kolejną lekcją, że książki faktycznie nie należy oceniać książki po okładce… Bo myślę, że to dzięki temu, że była pięknie zaprojektowana, a nazwisko autorki jest znane i popularne, cieszy się ona takim rozgłosem. Według mnie zupełnie bezpodstawnym.

Skomentuj

